tisdag 11 december 2012

11 månader av mig

I morse berättade mamma för mig att jag snart har upplevt alla dagar man kan göra på ett år. Men innan jag fyller ett ska jag hinna med att fira jul, det verkar vara något kuligt. Sen ska det tydligen bli ett nytt år också, tror jag. Något jag vet är vad jag har haft för mig på sistone. Jag gillar fortfarande att krypa fort men min favoritsyssla är nog att äta. Pappas mormor kallar mig för "aggressivt matglad". Jag säger inte emot, mat är gott! Speciellt mammas pasta med köttfärssås som jag får äta själv. Nu för tiden går jag mycket längs med bord och soffor, fast de är lite svåra att klättra upp i men snart ska jag nog ha kommit på hur man gör det med. Att komma ner är lätt! I fredags stod jag alldeles själv utan att hålla i något, jag råkade till och med ta ett litet steg. Det blev ett himla ståhej men egentligen ville jag bara hålla balansen, för vem vill ramla och slå sig? Just därför har jag tagit det lite lugnare med det där att stå, det är fortfarande lite läskigt utan att hålla i sig. Dessutom är det roligare att klättra och klänga på mamma.

Sen har det nog inte hänt så mycket mer. Jag gillar att prata mycket och jag har nog växt lite men vet inte hur mycket. Jag har fortfarande inte fått några fler tänder men mamma tror att de är på gång för jag tuggar på allt som en galning. Fast jag klarar mig bra på de två jag har än så länge. Nu tycker jag att ni kan kolla på lite bilder på mig.

Kramas! Selma









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar