torsdag 20 december 2012

Aktivt

Det är inte många timmar som har spenderat hemma idag. Jag och Semlan startade med att gå till öppna som hade mini-julfirande. Det var bara fyra andra bebisar där så med fem bebbar totalt och sju vuxna var det oerhört mysigt. De fick en liten julklapp var också. Selma är ju inte blyg så hon kröp fram och hämtade ett paket som hon sedan säkert öppnade. Verkar lovande (?) inför julafton.

Klappjakt med grabbarna i bakgrunden

Något annat som verkar lovande inför jul är att vi är så gott som klara med alla våra julklappar. I år är första gången vi köpt alla tillsammans och varit tvungna att samsas. Det har gått ganska smärtfritt ändå. Även dagens besök på Torp gick smärtfritt. Butikerna verkar vara förberedda inför julruschen och det var inte mycket folk där. Jag som förberedde mig på kaos och slagsmål genom att käka McD och vässa mina armbågar. 

Väntar på mamma och pappa som äter lunch

Mellan besöket på öppna och färden till Torp hann vi med ett återbesök på NÄL. Allergitestet skulle läsas av, vilket tog cirka 2 minuter och gav kanske inte så mycket. En svag reaktion på vete och råg men kosten behöver inte ändras så nu får vi väl vänta på att läkaren ska höra av sig igen. Jag tror jag lämnar det utan kommentar så länge. Selma var i alla fall snäll och enligt rapport fortsatte hon vara det under kvällen. Jag for nämligen vidare till stallet efter att ha lämnat av familjen och julklapparna hemma. Mycket ska man hinna med och det har jag verkligen gjort idag så det känns skönt! Det enda som återstår är att se på julkalender och det läser jag alldeles strax.
Trött men söt tjej efter shopping

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar