måndag 26 november 2012

Dag ett med nya kaoset



Klockan ringde 0645 i morse för det är dags för VFU (praktik) och om eleverna börjar klockan 8 börjar jag lite tidigare. Det kändes konstigt att behöva smyga runt i lägenheten för att inte väcka Semlan. Ännu konstigare var det nog att äta frukost själv och hinna dricka kaffet innan det var kallt. Sen var det bara att väcka Niklas och lillan vaknade precis när jag skulle gå så det var ingen idé att säga god morgon till henne. Det var allra konstigast.

Skoldagen har i alla fall varit jätterolig. Jag är inte alls lika trött som jag trodde jag skulle vara. Fast det kanske beror på att de inte hade så mycket vanliga lektioner, eftersom de hade genrep inför en presentation. Mindre roligt idag: vädret. 4 grader, regn, blåst och rusk är inte min grej. Inte hästarnas heller, så de fick snällt vila medan jag åkte hem till värmen och myste med bebis och sambo. Nu sover de och jag ska glo på Project Runway Sverige innan jag gör något vettigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar