måndag 12 november 2012

Oväntat besök

Det kan vara trevligt med lite oväntat besök ibland men jag längtar inte så mycket efter det att jag har Gevalia hemma (Löfbergs Charisma, mycket gott). Jag längtar speciellt inte efter det klockan 06:00 på morgonen, men det var vad som hände. Det gick till ungefär såhär:

05:58:05 - Lina vaknar till...
05:58:30 - Selma gnyr, Lina kollar klockan, bäst att skynda sig så hon sover en stund till
05:58:45 - knackar på dörren
05:59:00 - ger Selma nappen, går ut, det knackar igen
05.59:20 - ger Selma nappen igen, det ringer på dörren
06:00:00 - öppnar dörren iklädd en filt och där står mamma med Charlie

Ensam vovve
Det visar sig att mamma låst sig ute på sin morgonpromenad med hunden helt utan telefon eller plånbok. Hon hade därför sprungit ner till mig för hon började jobba klockan 7. Jag försökte ringa min bror cirka 15-20 gånger innan vi gav upp. Det slutade med att mamma fick låna en tröja och gå upp till jobbet medan Charlie blev kvar hos oss. Vid det laget var jag ganska klarvaken så det var bara att försöka gosa ner sig med hunden i sängen. Fast istället råkade vi väcka Niklas med kommentaren: Lina, det är en hund i sovrummet. Haha, stackarn. Selma blev i alla fall både glad och förvånad när hon vaknade igen runt 7-tiden. Snacka om kaotisk måndagsmorgon!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar