lördag 24 november 2012

Göteborg, tipspromenad och 3-rätters

Om gårdagen kändes lite ovanlig så var dagen idag högst ovanlig. Niklas jobbade (iofs som vanligt) hela dagen så jag och semlan har hängt ihop. Först blev det en tur till stallet för att fixa mat och vatten till pållarna innan vi åkte hem för en sovstund. Det gällde ju att tagga för kvällens äventyr i Göteborg. Pappa skulle firas igen fast denna gång med bara familjen.

16:20 skulle vi vara i Götet hemma hos Erika & Joakim och innan dess skulle vi hämta upp pappa & Maja. Efter lunch var det bara att dra på sig finkläderna och packa väskan. Lite sena var vi men sånt händer. Deras lägenhet var jättefin och mysig. Dessutom hade Erika förberett en liten tipspromenad i sovrummet och vardagsrummet. Som lilla jag vann! Det är inget som händer varje dag, men tydligen har jag skills om året 1962. Fast jag tror nog att jag kallade det för "lotto" eftersom det bara var att välja en siffra och chansa, men det behöver jag ju inte berätta för någon.

Mot Ljungskile

Lekpaus
Restaurangen vi gick på var lite ovanlig med tanke på att det var både bar och restaurang samtidigt som det mesta av inredningen var till salu. Restaurangen var liksom indelad i två mindre och ett större rum. Vi satt i ett eget litet rum. Dessutom var en av toaletterna byggd i ett gammalt hisschakt, hur coolt? Maten den var toppengod, sällskapet var fantastiskt och bebisen min var alldeles underbar. Vi hade inte en enda sur min under hela kvällen, bara skratt och dans. Där har ni ett lyckat recept på en perfekt lördagkväll!


 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar