tisdag 9 oktober 2012

En intensiv dag med hyfsat bra start

Egentligen var morgon intensiv och lång men den hade sina ljusa stunder. Selmas igentäppta näsa höll mig vaken från strax innan 5-tiden och efter en knapp timma flyttade jag över henne till vår säng så jag slapp springa. Där låg hon och ömsom kravlade runt, ömsom sov och ömsom kramades. Men klockan 06:10 händer den första av dagens ljusglimtar. Min söta unge sätter sig upp, tar ut nappen, ger sin mamma en puss på munnen (visserligen snorig), ser sen jätteglad ut och vill ner på golvet en stund. Hon som aldrig vill pussas annars. Söt unge = glad mamma trots tröttheten.

Resten av morgonen spenderades på sjukhuset då Selma hade tid på ögonmottagningen klockan 8:15. Vi var väl där med 4 minuter till godo men varför stressade vi egentligen? Efter cirka 40 minuter blev vi insläppta med en, vid de laget, ganska trött bebis. Snabb och rörig undersökning för att sedan vänta på pupillförstorande ögondroppar. Därefter en 45 minuters väntan för dem att verka innan nästa undersökning. vi begav oss ner till källaren och hälsade på Niklas mamma och sen kom dagens andra ljusglimt. Niklas bjöd mig på en exklusiv fika bestående av kaffe och delicatoboll. Underbart med kaffe då! Resultatet efter all denna väntan var inget fel på Semlans syn, precis som vi trodde från början.


Efter det har dagen gått i ett som vanligt. Jag begav mig till stallet och stressade där för att hinna hem och äta lunch med min familj innan Niklas for till jobbet. Jag och Selma har lekt, ätit, sovit och tagit en promenad i kvällssolen. Hon fick prova på att åka framlänges vilket uppskattades även om det kändes ovant för mig. Jag har även provat att göra eget jordnötssmör och det var mums! Fast det tog visst död på min mixer... Nu har jag pluggat färdigt för kvällen och jag tror jag hinner ta en dusch innan Niklas kommer hem. Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar