fredag 26 oktober 2012

Längesen sist

Oj, nästan en hel vecka har gått sen jag blogga sist. Jag får köra en liten uppdatering på veckan som gått

Lördag: Det regnade på tvären enligt föregående inlägg och pappsen min fyllde 50 år!

Söndag: Efter att ha testat torsk i 3 dagar hade vi en ganska gnällig bebis, så nu låter vi bli fisk ett tag och hoppas på en lycklig onge. Hon klarade ändå av ett restaurangbesök i Vänersborg och en timmes kö på vägen hem pga en olycka. Duktig flicka!

Måndag: Jag var en snabb sväng i skolan och stallet innan jag skyndade mig hem för att ta med Selma till Öppna förskolan. Snacka om lycklig unge när vi kom dit. Hon studsade nästan ur vagnen av lycka och sen var det fullt ös i 2 timmar. Hon sov som en stock när vi kom hem.

Tisdag: Jag var i skolan hela dagen och Niklas jobbade så Selma var hos min mormor och morfar. Där var det fullt hus eftersom morfar fyllde år. Jag tror att lilltjejen njöt av uppmärksamheten och charmade alla gäster. Jag fick också lite tårta och en specialdesignad smörgåstårta i form av en baguette. Söta mamma som vet vad jag gillar. Sen lyckades vi låsa oss ute när vi kom hem... Tur att jag har ett snällt barn som lekte en stund i trappuppgången innan vi tog en liten kvällspromenad i väntan på pappan i huset. Hade vi tröttnat erbjöd sig underbara C att vi fick komma till dem.

Onsdag: Hmm... ganska händelselös dag. Selma var lycklig när hon fick följa med en sväng till stallet och klappa på hästarna.



Torsdag: Skola på morgonen sen var jag och Selma ute och testade nya overallen en stund. Niklas var iväg och bytte däck på min bil undertiden. Så fort han var hemma igen for jag till stallet. Här umgås vi inte så mycket ibland... Det var nämligen dags för hoppträning och den här gången fick Poetica följa med. Hon skötte sig utmärkt som vanligt och tur det när ägaren var med. Han var kall men nöjd efteråt. Det var bra att han var med och hjälpte mig för jag hade bråttom hem eftersom Niklas skulle på Bondpremiär i natt. Men en puss eller två hann vi med innan han var tvungen att åka




Fredag: idag det ja, och tydligen min födelsedag. Än så länge har jag haft en underbar dag. Glad bebis som vaknade först 7:30, presenter (ni får se sen) och solen skiner. Underbart!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar