lördag 20 oktober 2012

"It´s raining men"..eller?!

Oturligt nog regnar det inte män, fast det kanske är tur ändå när jag tänker efter. Men desto mer vatten faller det från himlen istället. Meteorlogerna kallar det instabilt men jag kallar det för stabilt. Jag kan ju lita på att det regnar varje dag. Mitt största problem med vädergudarnas stabila sura humör är att det blir supertrist att åka till stallet och rida. Min motivation för stallet har varit noll hela veckan men idag var jag lite mer sugen att verkligen motionera båda hästarna. Fast det slutade ändå med att Poetica fick vila eftersom regnet var ihärdigt och snarare ökade än minskade. Tur att hon bara är 4 år när jag är lat och inte vill blöta ner mig. Fast jag tycker inte att en 4-åring behöver jobba när det regnar ihärdigt och egentligen är sen lunchdags, speciellt inte när jag ska till affären direkt efteråt..


Så, nu har jag varit svensk och pratat om vädret samt hittat på ursäkter för min lathet. Ikväll blir det mys med mina älsklingar och lite spelskoj med våra underbara vänner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar