lördag 13 oktober 2012

Första rosetten

Äntligen! Idag har tävlingen gått riktigt bra, fram till sista starten men då var jag trött. Poetica var först ut i 90 och trots spänd framridning slappnade hon av efter 2 språng på banan och var riktigt fin. Tyvärr rev vi sista hindret då det var lite läskigt och framförallt stod från utgången. Twingo satte sen en dubbelnolla i 100 men tyvärr var vi en utanför placering. Men sen var det ju min 3dje omhoppning på dryga 4 åt...

Poetica försökte starta en gnäggkör innan sin start i 100 och lyckades väl hyfsat. Sen råkade vi felbedöma ivern på framhoppningen vilket höll på att resultera med ett smakprov på gruset. Skam den som ger sig och jag lyckades knipa mig fast. Ändå tog hon hem sin första rosett efter en fin runda inne på banan! Duktig liten pålle.

Jag och Twingo försökte ladda om till 110 klassen men efter lite kaos på Framhoppningen tappade vi rytmen och fick 10 fel. Jag hittade aldrig någon bra galopp med framåtläge. Men den var skönt att debutera 110 igen för det var länge sen. Stort sett är jag nöjd med pålarna idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar