fredag 15 juni 2012

Fröken no-lifer

Det är aldrig kul att städa. Därför brukar jag passa på att göra det dagar när jag ändå har tråkigt, som idag. Nu är det bara halva köket som är kvar att städa, fast det tar jag i morgon. Jag hade en kortare längre paus för att muntra upp mig, pyssla med Semlan och slappa. För att överleva en städning har jag nu fyra, istället för tre, bra saker att muntra upp arbetet med.

1. Paus
2. En belöning efteråt (i mitt fall är det glass idag)
3. Musik
4. En dansande bebis

Punkt 4 låter väldigt Ally McBeal men min bebis var riktig. Selma stod i hoppgungan och dansade till musiken medan jag gjorde detsamma med en mopp. Eftersom jag inte har gjort mycket annat idag får ni stå ut med detta inlägg. Det är ju vardag även fast jag idag har varit Fröken no-lifer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar