onsdag 20 juni 2012

Galenpanna

Nej, jag syftar inte på spelet utan på Poetica. Hon har ju fått vila hela 2 dagar nu och hade tydligen lyckats samla massa energi. Det var bock och lite studs men framför allt väldigt lite stöd i handen och ingen avslappnad överlinje. Jag ville inte att hon skulle gå för hårt idag för imorgon hade jag tänkt hoppa henne innan det blir vila i cirka 10 dagar. Därför blev det en dryg halvtimmas försök att få henne mer avslappnad innan jag red ut en sväng istället. Jag är väl inte jättenöjd med resultatet men hon lyssnade i alla fall bättre och slutade bocka. Så kan det vara när man har en energisk 4åring med en del nerv att rida. Förhoppningsvis ska hon vara i en bättre form i morgon nu när hon har fått springa av sig lite grann. Det hade vart skönt att få ett lika bra pass på henne i morgon dom Adept fick igår.

Bild från i påskas men ungefär samma känsla idag.
(Fast hon är ju snyggare nu...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar