måndag 11 juni 2012

Regnet det bara öser ner

Idag har det inte hänt mycket. Vi var på öppna förskolan och stoja runt ett tag mitt på dan. Det regnade inte när jag gick hemifrån i skinnjacka och med paraplyet kvar på hatthyllan. Knappt halvvägs bestämde sig himlen för att lätta på trycket, rejält. Jag var fortfarande blöt när jag kom hem 2,5 timme senare. Regnställ är nog nästa grej på inköpslistan...

Jag skulle vart iväg på pay&jump idag men den blev inställd. Som tur var fanns det en annan på onsdag så då kör vi på istället. Ärligt talat har det varit rätt skönt att bara vara hemma ikväll. Selma har äntligen sovit en längre stund på eftermiddagen idag. Den senaste veckan har hon sovit dåligt på dagarna. Vilket har gjort henne övertrött och gnällig för att sen sova dåligt på natten. Men idag hade jag tur så jag fick lite vila när hon sussade. Det gäller att passa på att njuta för jag har en känsla av att det inte kommer hålla i sig. Fast det sägs ju att efter regn kommer solsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar