fredag 1 juni 2012

Duktiga pållar

Det var en helt vanlig torsdagmorgon igår och dubbelt upp med hästar. Adept var först ut och vi var på gräsbanan igen. Det blåste en del och den banan lutar en del så jag fegade ut lite med min drivning i början. vilket kanske inte är en superbra kombination med en feg häst. Men jag kom på mig själv rätt fort och då kom vi igång ordentligt. Det hela slutade med att vi hoppade några hinder på 70 cm och han kändes som en riktig "hopphäst". Jag ville inte hoppa högre eftersom han inte hade några brodd och gräset kändes lite halt. Det kändes onödigt om det skulle hända något när han är som han är, och skaderisken i övrigt. Jag avslutade passet  med att bara rulla runt i galopp på den stora banan. En helt fantastisk känsla och han gick i en härlig rund och lätt galopp, och bar upp sig själv. Hoppas det sitter i sig i två veckor nu för nästa torsdag blir det ingen Adept för då är det student.



Det lilla charmtrollet Poetica fick gå vanligt markarbete. Hon kändes både fin och taggad när jag började. Vi lyckades få till bra tempoväxlingar, något byte och avbrott till skritt i galoppen. Jag tror man kunde höra i hennes huvud "Jag kan, jag kan, jag kan. Åh, jag kunde! Jag fick beröm :)" Idag hade jag tänkt att hon skulle få hoppa något lägre språng eller eventuellt en låg serie men vädret ser ut som det är emot mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar