torsdag 31 maj 2012

Happimess

För tillfället är det ganska (läs väldigt) stökigt hemma hos oss. Jag anser att det beror på jag (vi) prioriterar andra saker, som att leka med Selma eller mysa på kvällarna när hon sover. Vårt stökiga hem är helt enkelt ett lyckligt hem. Precis som livet blir med en bebis hemma. Ett litet barn har förmågan att göra livet en aning komplicerat, lite kaotiskt och helt underbart på samma gång. En stor lycklig röra helt enkelt!


Hoppas ingen där ute med både bebis, sambo/man och ett rent hem i total ordning tar illa vid sig. Jag skulle också vilja ha allt så för väl försöka stöka undan lite nu. Tvätten har redan åkt in i garderoben och jag har äntligen vunnit över disken. Den har haft ett "jag-ska-allt-ge-igen-för-att-du-ignorerade-mig-i-helgen" krig mot mig men nu står jag som segrare. Får se om jag tar ett varv med dammsugaren och dammvippan eller om jag lägger mig på golvet och leker med Selma. Städa kan man ju trots allt göra en annan dag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar