onsdag 16 maj 2012

Potatis och havregröt

Nu har Selma provsmakat både potatis och havregröt med samma resultat - blä! Ärligt talat så förstår jag henne. Igår rörde jag ihop en portion med gröt, som såg ut som tapetklister, till henne medan vi hade en pizza i ugnen. Stackars barn. precis som när jag köpte potatis till henne och godis och cola till mig och Niklas. Men jag försöker ta min moderliga uppgift på allvar så sötsakerna får vänta lite. Fast det kan bli svårt för hon borde ha ett allvarligt sockerberoende från livmodern och de första veckorna med bröstmjölk. I vilket fall som helst så trodde jag att det skulle bli svårt att få henne att äta mat nu när hon blivit ledsen två gånger på raken. Som ett sista försök använde jag min list emot henne i morse. Jag hällde ersättning i en skål och blanda i lite lite potatis, det var verkligen ersättning med potatis och inte tvärtom. Efter några små skeder kom det tillslut ett litet leende och förhoppningsvis blev det här med att få mat med sked medan man sitter i en stol mer positivt nu. Jag tänkte nog prova det här resten av veckan också så får vi se.


Dagens uppgift har jag precis klarat av, nämligen att dammsuga. Mycket kul och underhållande. Selma låg så snällt på soffan undertiden och lekte med snuttehunden Hugo, vilket hon fortfarande gör. Innan hade hon fullt fokus på bitringen. Ibland är hon lätt att underhålla! Vi fick både sällskap och underhållning på vår promenad av Bim förut. Vilket uppskattas mycket. Nu är den stora frågan vad man ska hitta på nu. promenad och dammsugning avklarat och lunch har jag ätit. Jag borde plugga men jag är omotiverad och Selma brukar alltid kräva min uppmärksamhet efter ungefär en sida.... Sen behöver man studiegodis också... Ja, det finns alltid något att skylla på. På tal om uppmärksamhet så får lilla damen tydligen för lite av den varan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar