lördag 5 maj 2012

Fix och trix

Efter att jag och semlan vart nere på stan i det iskalla regnet fixa vi en liten brunch. Ägg, bacon, kaffe och nybakat bröd var lyxfrukost som vi förtjänade! Det behövdes för att orka med eftermiddagen. Men nu är alla bord och stolar placerade inför morgondagens gäster. Det känns i alla fall skönt och jag hoppas allt flyter imorgon. Framförallt hade det vart skönt om vår lilla kräkbebis inte träffar prästen eller den fina dopklännigen.

Jag hann med och baka lite också. Jag tror inte på att slänga mat så våra stackars äpplen, som såg ut att vara trötta på sitt nyttiga liv, blev en slags äpplekakapajvariant. Den har jag precis tvingat en väldigt mätt Niklas att smaka på och han kallar mig för "feeder". Fast den riktiga anledningen till baket var de glutenfria kokostoppar för morgondagen som jag försökte mig på med ett ganska estetiskt bra resultat i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar