måndag 14 maj 2012

Brudar på äventyr

Dagens första tripp gick till Torp. Jag hade tänkt byta ett par byxor men när jag precis fått oss genom regnet och ut i bilen kom jag på att byxorna låg kvar på byrån. Jag struntade i dem och åkte ändå. De kommer väl fler dagar. Vi fick oss i alla falla en promenad runt Torp innan vi fortsatte den stora grötjakten. Efter två misslyckade försök så lyckades vi på tredje försöket. För där mitt på hyllan stod havregröten och glänste samtidigt som den ropade "Välj mig! Välj mig!". Inte hade jag hjärta att tacka nej så ett paket följde snällt med hem. Sen blev det lite annat och som en bitring till Semlan. Jag vet att det låter som om hon är en hund men den går att leka med och hjälper mot kliande tandkött. Låter fortfarande som om hon är en hund, men jag lovar den är till bebisar.


Äventyr skapar aptit så när vi var hemma satte vi igång med middag. Det blev en väldig god köttfärssås med en liten twist. Niklas kunde inte komma på vad det var men han tyckte också den var god senare när han åt. Det är alltid kul när maten blir lyckad. Med fyllda energidepåer taggade vi om för nästa äventyr. Jag skulle på hoppträning medan Selma skulle hem till min mormor och morfar. Hon hade glömt att fylla på sovreserven bara så det var ett högljutt äventyr till en början. Men både mormor, morfar och barnet såg hela ut när jag kom tillbaka och hämtade henne. Mormor sa att det hade vart lite jobbigt först men oväntat bra för att vara första gången hemma hos dem. Snälla söta mormor!

Jag behöver snart hoppa in i duschen, nu när jag har nattat lillan och själv fått i mig kvällsmat, men först blir det ett inlägg om hoppträningen med Poetica.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar