torsdag 10 maj 2012

På tal om...

..idag så har det vart den vanliga torsdagsförmiddagen med stall och tvätt. Men sen trotsade vi regnet och gick ner till Farbror polisen. Där mötte vi Tant polis som gav Niklas nytt pass och Selma har fått sitt allra första. Så söt!  På kvällen har det inte hänt mycket här, jag skyller hellre på trötthet än på lathet.

..hästar så gick Adept bra i hoppningen idag när jag skärpte mig. Det är kul nu för vi har börjat lägga in lite svårare (läskigare) hinder nu som plank och grindar. Men även fast de kan hoppa upp och bita honom i antingen näsan eller magen så hoppar han nu, utan allt för mycket stopp och besvär. Dessutom tycker han att  vanliga räcken nu är piece a cake och bjuder riktigt fint. Sista rundan idag kunde jag rida honom fram till hindren. Speciellt i höger varv var det lätt att hitta ett bra jämnt framåtläge medan jag i vänster varvet fick lägga han lite närmare hindren. Han är inte lika stark i den galoppen så halvhalterna går inte alltid igenom men oftast hoppar han ändå även fast vi kommer lite fel. Jag vill känna att jag har honom lite mer på bakbenen innan jag vågar rida framåt. Poetica fick gå ett pass i longen idag. När jag red i tisdags var det ett stort test av mina ryggkotor även fast hon slutade bocka tillsist och bjöd framåt. Det är tur att hon slappnar av och höjer ryggen i slutet av ridpassen för annars är det nog inte bara min rygg som tar stryk. Men longering bygger upp ryggen fint utan tyngd från ryttare och sadel. Det är lättare att få henne att länga steget när man står på backen också.

..dålig humor så lider jag visst av ett allvarligt fall av fotsvamp


..reklam så har ni sett den nya från Coop? Roligt men inte helt barnvänlig. Stackars alla föräldrar som får frågan: Varför är det snuskigt att rida naken? Haha

..annat så ska jag nu attackera Angry Birds på datorn som min söta sambo köpt till mig. Jag tror det är en muta för att han ska kunna spela mer dataspel men ändå. Selma sover och imorgon blir det BVC för 4 månaderskontroll. Jag är nyfiken på hur stor hon blivit så det ska bli kul. Vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar