onsdag 30 maj 2012

Hoppträning 3

I måndags var det min och Poeticas tredje hoppträning och jag har inte skrivit ner hur det var. Eftersom jag inte vart i stallet idag får det här bli dagens hästdos. Det var dags att hoppa i deras paddock där de har en enorm vattengrav ståendes. Den var lite läskig till en början men efter att ha gått ett varv runt den var det okej.
Hinder 1: travcavaletti
Hinder 2: vattenmatta med kryss
Hinder 3: plank och bommar
Hinder 4: travcavaletti
Hinder 5: grind
Hinder 6: räcke
Hinder 7: oxer
Hinder 8: vågformade plank
Hinder 9 vattenmatta med kryss

Vi hoppade först fram på de olika karaktärshindren var och en åt olika håll för att sedan hoppa alla i en bana. Vi skulle bara trava mot hindren men om de bjöd var det okej att ta dem i galopp. Jag hade svårt att hålla Poetica så det blev mest galopp. Fast både vågplanket och grinden hoppade hon nästan stillastående den första gången men hon stannade inte en enda gång. Den lilla vattenmattan bjöd hon på som bara den. Sista rundan blev en bana på cirka 80 cm med en underbar känsla. Hon tog skänkeln fram innan språnget och var helt med mig på avbrottet till trav innan nummer 4 för att sen fatta galopp direkt igen. Det hade vart kul om det här höll i sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar