torsdag 17 maj 2012

Ärtegott

Enligt Selma var inte frukosten jättegod utan ärtegod. Ja, hon fick mamma Linas ärtpure till frukost och hon mumsade i sig det även fast det inte var någon ersättning i. Grönt och gott eller som Timon och Pumpa säger slemmigt men mättande.



Något annat som var jättegott var vår egen middag idag. Det känns som vi oftast gör samma sak till middag så för att komma med något nytt föreslog Niklas soppa. Det blev potatis- och purjolökssoppa men jag tyckte det lät lite klent så här på en helgdag. Därför blev det soppa med knaprig bacon, krispig purjo och eget vitlöksbröd till. För att runda av det hela så blev det kladdkaka med daim och lättvispad grädde till efterrätt. Fick jag er att dreggla? Bra, det var meningen ;)


För övrigt har vi inte hunnit med så mycket. Jag var i stallet hela förmiddagen och på eftermiddagen tvättade vi som vanligt. Jag och Semlan tog en promenad ner till stan också. Den var nästan läskigt öde. Det var nästan bara barnvagnar med chaufförer ute och vandrade. Nu ska jag njuta av kvällsolen som lyser in i vardagsrummet med magen full av mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar