söndag 20 maj 2012

Tävlingsdebut


Då var debuten avklarad. Jag och Poetica har varit på pay&jump i Ljungskile idag, så ingen riktig tävling men ändå. Fast jag trodde ju att de skulle hålla sig till bommar och plank, men där hade jag fel. Det var bommar och plank men även murdelar och en grind. Vilket Poetica aldrig har sett och än mindre hoppat över. Då var jag nöjd att jag valt att hoppa 50 och 60 cm. Vi var mest där för att komma ut och titta lite. Första klassen var hon lite tveksam men hon stannade bara på första hindret som var grinden. Andra klassen valde jag dumt nog att starta i trav igen eftersom jag tyckte svängen blev kort in på 1an. Denna gång hoppade hon fast vi rev men efter det flöt banan jättebra! Allt som allt är jag nöjd med dagen. Hon var mycket lugnare än vad jag trodde hon skulle vara och skötte sig över förväntan. Nu blir det till att leta fler liknande tävlingar så vi kan hoppa lågt och få in flytet och bygga självförtroende. Hoppas vi kan få med oss den söta hjälpredan Bim någon mer gång också. Hon har till och med filmat oss idag så jag bjuder er på 60 cm klassen. Tyvärr kan jag inte få bort ljudet....




   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar