onsdag 13 juni 2012

Ihopklumpade händelser

Eftermiddagen igår gick i ett. Egentligen skulle vi bara åkt hem till mamma vid 17tiden men något märkligt sätt fylldes schemat på. Först blev det ett besök hos sjukgymnasten som tror att jag har en inflammation i axeln. Eller rättare sagt supraspinatustendinit och början till tendinit i biceps. Hon behandlade mig med ultraljud och is. Nu har jag nog ultraljudat det mesta det senaste halvåret, jag har hunnit med mage, njurar, livmoder och axel. Selma var med mig och hon tittade med väldigt stora ögon på sin mamma när hon satt med en stor blå klump (is) på axeln.

Vi fick skynda oss därifrån för att åka till mamma men vi blev ändå en knapp halvtimma sen. Jag hade lovat att hjälpa hennes granne med en häst de inte fick ordning på. Det var en lite rund arabhäst som tydligen inte ville gå fram utan hellre sparkade mot skänkeln. Jag tror att jag lyckades för ägaren var så glad att hon nästan grät. Mamma hade lovat middag också men vid det laget orkade inte Selma mer. Tillslut orkade inte jag heller mer utan fick åka hemåt utan mat.

Fast hem åkte jag inte för jag var tvungen att rida Poetica också. Så det blev en tur till stan där jag och Niklas utbytte en bebis innan jag vände tillbaka till stallet. Det var rätt skönt att komma tid och få lite lugn och ro. Poetica var jättepigg men hon gick som en pärla och avslutade passet med öronen framåt. Hoppas jag inte red henne för trött för idag ska hon orka hoppa. Tyvärr kommer min eftermiddag idag se ut som igår. Visst är det märkligt hur allt lyckas klumpa ihop sig på samma dag och nästan samma tid?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar