söndag 29 juli 2012

En söndag i stallet

Idag stod det hoppning på schemat. Tyvärr har vi bara 5 stöd så jag kunde inte bygga så mycket men jag släpade in det som fanns. Jag ville gärna ha något under räcket och i brist på annat fick ett smutsigt täcke agera vattenmatta. Ibland gäller det att ha fantasi!


Poetica fick på sig bakskor igår och var lite svullen i bakbenen men det var då inget som kändes. Hon rullade på lika fint som vanligt och det blev ett riktigt fint språng sista gången på oxern. Min plan var att få ett genrep inför torsdag och än så länge känns det bra inför start. Oxern och räcket låg på runt en meter. Det gäller att jag får fram henne ordentligt i galoppen för då sköter hon resten. Det bara att står i lätt sits och ha en mjuk hand, fast inte komma för långt fram med överlivet. Twingo fick träna lite mer lydnad och hindren låg på cirka 80 cm. Han har svårt att hålla en jämn galopp och vill gärna dra iväg när det är två galoppsprång kvar till hindret. Dessutom vill han gärna dra till vänster i landningen, något som blivit värre nu när han har varit utlånad. De sista rundorna fick jag han i ett någorlunda jämnt tempo och med raka språng. Det är i alla fall kul att han verkar ha hoppglädje igen.

Platina fick vila igen för jag ville hellre skynda hem till min lilla familj. Lillfisan fräser runt för fullt  i den lånade gåstolen. Vi får nog passa oss här hemma nu kommer hon kunna ha koll på oss hela tiden. Haha, nu har hon gått fram till gunghästen och står och klappar på den. Det är rätta takter det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar