lördag 28 juli 2012

Hemmakväll

Hemma hos oss blir det ingen större skillnad på helg och vardag, speciellt inte nu på sommaren. Jag är hemma hela veckorna och Niklas jobbar oregelbundet och nästan alltid helger. Vi hade tänkt gå ut och vara sociala i kväll men efter allt strul med jobb så blev det hemmakväll. Ärligt talat känns det skönt. Vädret är på stanna inne-sidan och att bara få ha en kväll tillsammans som börjar innan kl 23 känns mysigt. Vi har precis mumsat tacos och börjat på lördagsgodiset. Tydligen var det Bond som gällde nu men allt som krävdes vara att jag ställde in maten för att min söta, trötta, utarbetade sambo skulle somna. Men jag unnar honom verkligen det.

Annars har det inte hänt mycket idag. Jag lyckades tajma stallet när det regnade som värst. Platina fick en extra vilodag och både Twingo och Poetica fick skritta upp till ridhuset i regnet. Sådana här dagar känns det väldigt surt att man ha en häst som är svår att lasta. Annars hade jag bara kunnat slänga in dem i transporten och åkt upp i stället. Men men det är ju bara vatten. Båda två skötte sig bra så det var väl värt det.


I morse övade Selma på att stå i kryp-position men hon vägrade röra på sig. Inte lätt när man ta fart med tårna och inte krypa på knä. Hon fick vara hos sin farmor och farfar när jag var iväg i stallet. Det skapade tydligen en stor aptit att vara nära havet för  hon hade fått i sig en hel burk mat (190g), en halv banan och ett smörgåsrån till middag. Till det fick hon i sig cirka 2 dl vatten. Lilla flickan äter nog mer än mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar