onsdag 4 juli 2012

Solskensdag

Vi har haft en underbar dag i solskenet idag. Jag och semlan har lyckats vara ute och rört runt nästan hela dagen. Först var vi på BVC för vägning, mätning och läkarkontroll. Selma fick nog mvg på hälsokollen. Hon blir ju 6 månader först om en vecka men nu är hon ca 68 cm och väger 8800 gram. Matglädje, javisst!

Därifrån fick vi skynda oss till sjukgymnasten, där jag fick en tens på axeln. Undertiden kunde vi promenera runt i stan. Som tur var råkade vi stöta på Carro för en snabb fika. Tur att Uddevalla är litet ibland. Sen var det bara att vandra hem för lunch innan det bar av till stallet. 

Jag har ridit båda hästarna idag med men framför allt så har Selma provsuttit Twigs. Hon såg nästan farligt nöjd ut högt däruppe. Jag är lite osäker på om de är ett matchande ekipage storleksmässigt men snart kanske....

Dessutom har jag halvt stångats med ett föl som tydligen inte ville vara ifrån sin mamma för att få ett syskon. Men när hon kom tillbaka var lillkrabaten nöjd igen.


Nu på kvällen har vi vart hos BoB och haft lite grillmys. Vi hann i princip bara hem och hämta mat innan vi var utanför dörren igen. Men det var jätteskönt att sitta på deras baksida och det kändes verkligen som sommar. En perfekt avslutning på en varm, god och aktiv dag!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar