fredag 27 juli 2012

Underbar dag igen

Fast den började visserligen med ett gnälligt barn mellan 04-06 men det blev bättre. Runt lunchtid la jag Selma i vagnen och promenerade ut till Snäckan för en fika med mina söta vänner. Det var längesen vi sågs och äntligen fick vi ihop en tid. Jag hade turen att få skjuts hem för det var ganska svettigt att gå...



Bebisarna sov....


Vi var mest hemma och vände innan vi åkte mot hästarna. Jag brukar inte skylla på vädret när jag rider men idag var det varmt och hästarna såg slöa ut efter en lång dag med insekter. Poetica fick en kortare skrittrunda i skogen medan Twingo fick skritta i backarna bakom kyrkan med en liten galoppbacke också. Det kändes hel rätt att rida ut för de har gott rätt hårt på sistone. Båda piggnade till under rundorna och hade öronen framåt hela tiden. För det är trots allt viktigast att lyssna på sin häst och hålla de på ett bra träningshumör. Det är så man får det bästa resultatet av sin träning enligt mig!

Nu sitter jag på balkongen och äter middag i kvällssolen. Strax ska jag ta tag i den enorma påsen med läder från stallet som jag slarvat med under veckan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar