tisdag 3 juli 2012

Twingo vs Poetica


Äntligen har jag ridit Twingo! Underbart att vara tillbaka på min gängliga smala pålle MEN det finns att jobba på. Han behöver verkligen komma tillbaka i form och jobba på mer bakifrån. Jag vill ha han mycket kvickare för skänkeln också. Det släppte lite grann idag men det kommer nog bli några svettiga pass den närmaste tiden.

Poetica däremot gjorde sitt bästa pass någonsin. Hon kändes stark och avslappnad redan när jag satt upp. Direkt när jag började trava var hon med mig och jag fick en skön känsla i handen. Hon fick ett fint litet lödder i munnen också. Även galoppen kändes fin så jag nöjde mig med ett kort pass. Det känns lovande inför kommande tävlingsdebut. Nu är jag nyfiken på hur det ska gå i hoppningen....


Även fast det tar emot att erkänna så vinner Poetica med 13-1 mot Twingo idag. Förhoppningsvis kommer Twingo ikapp snart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar