onsdag 23 november 2011

Dagens händelse

Dagens eller snarare veckans stora händelse i Uddevalla hände idag. Den nya julbelysningen skulle invigas! Wow! Jag gjorde ett tappert försök till att se detta. Det blev en promenad ner till stan men insåg att det var kallt, att den mesta belysningen redan var tänd och att den fantastiska invigningen bestod i en liten miniscen på torget med några få tappra människor runt den. Visserligen fanns det tre små brasor och dessutom var korv-Calle där men kände inte julkänslan. Uddevallas försök att likna invigningen av Jul på Liseberg var klen. Det blev därför en promenad hem igen. Men jag försökte, ge mig lite cred för det.

Under promenaden insåg jag att det inte är helt sunt för min psykiska hälsa att var ledig. Jag har förutom att säga konstiga saker även börjat prata oroväckande mycket för mig själv. Inte med mig själv än i alla fall mest för mig själv. Däremot tackar min kropp mig när jag slappar. Kände mig som en gammal tant på vägen hem men så kan det vara ibland.

Annars har det varit ganska fullt upp (med trista saker..). Har lyckats städa lite i stallet, tvättat, vikt tvätt och Niklas har lagat sängbenen. Nu kan vi förhoppningsvis sova utan att ramla ner på golvet. Det enda dumma är att min sovgrop nu har försvunnit. Jag kommer sakna den enormt.

Jag saknar Twigs en hel del med. Men jag följer honom på Julias blogg och han verkar ha det finfint. Nu kallar julmusten på mig. Mitt nya försök att hitta julstämningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar