torsdag 24 november 2011

En månad...

kvar till julafton. Var är snön? Svårt att få riktig julkänsla när man kan gå ute i väst och tröja men får försöka lösa detta på annat sätt. Den stora frågan är var man ska fira jul? Niklas firar alltid med släkten i Karlskoga och vi var där förra året. Jag har inga problem med att åka dit igen men så vill mamma att vi ska vara hos henne, även fast hon jobbar på dagen, och sen är pappa för en gångs skull hemma så han vill ju att vi kommer dit. Vi har för mycket släktingar helt enkelt. Det är tur att det är en månad kvar....

Jag har åtminstone bestämt vad Niklas ska få i julklapp, hoppas han blir nöjd. Jag passade på att spana lite idag när jag var på Torp. Under besöket där kom jag även fram till att HM har ett vitmålat träd som julgranssubstitut, det är lite folk där en torsdag kl 16 innan löning, HM har snyggare herrkläder än damkläder och att angry birds temat har gått lite för långt.

Dessutom har jag idag gjort massa saker som jag tror man ska göra när man är hemma och gravidledig. Jag har bakat bröd, vikt ihop mina hästkläder och lite annan tvätt, gått i affärer och nu har jag mat i ugnen. Hoppas det blir gott då jag experimenterar mig fram lite. Brödet blev ju bra i morse så hoppas jag lyckas igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar