tisdag 22 november 2011

Lyxig tisdag

Andra lediga dagen och andra dagen utan häst. Börjar kännas lite nu. Det har ändå varit en bra dag. Den började med ett besök på vårdcentralen där jag blev klämd på, vägd och mätt. Allt var fint med både mig och bebis. Jag har fått känna på huvudet idag :). BF är beräknad till 18 januari så nu är jag i vecka 32, har 56 dagar kvar och 80 % av graviditeten är passerad. Vi ska nu börja åka på kontroll varannan vecka, sista tiden vi har inbokad är 17 januari. Det kan bli spännande såpass nära BF.

Efter det åkte vi hem, köpte med oss frukost och myste lite. Bara färskt bröd till frukost tycker jag är en lyx. Dessutom blev det mer mys, bakning och sen lite soffhäng med BoB innan vi lagade en lyxmiddag. Supergott med klyftpotatis, fläskfile och chilibea. Som inte det var nog så blev det kladdkaka och glass till efterrätt. Det är vad jag kallar en lyxig tisdag!

3 kommentarer:

  1. Oj! Redan 80%! Då har du ju varit gravid länge.

    SvaraRadera
  2. Ja usch o fy... Nu är jag ju tjock också ;) men ändå är det inte långt kvar till januari :O

    SvaraRadera
  3. Det känns konstigt. Ena stunden är du min kursare och busskompanjon, andra stunden berättar du att du plötsligt är gravid (fast det gått ett bra tag), och snart är du förälder. Helt sjukt. :)

    SvaraRadera