tisdag 28 augusti 2012

Ännu en dag

Det var tur att vi drog i gång dagen på ett bra sätt för här har det hänt grejer idag. Jag försökte börja med flyttpackningen men vet knappt vart jag ska börja. Sen gör det inte saken lättare att ha en bebis som vill vara på en, helst hela tiden. Jag får i alla fall inte vara utom varken synhåll eller räckvidd. Lite fick jag ner ändå, så nu har vi en kartonghörna i lägenheten.

Sen åkte vi till Överby för lunch och inköp av en ny bilstol. Nu ska Selma få åka runt i sprillans ny Britax Max Way. Dessutom fick vi fixat lite till vagnen. Efter Överby blev det stallet och motionering av Twingo. Fast jag var inte speciellt motiverad så han fick det rätt lätt idag. Att telefon ringde konstant hjälpte honom lite också.

Nu ikväll blev det mat och bad för Semlan innan det var läggdags. Hon har fått för sig att sova på dagen är lite överskattat så hon var riktigt trött. Men att somna verkade dumt, att leka och stoja i sängen verkade bättre. Jag lät henne hållas medan jag gjorde scones. Sen blev det en ordentlig nattning så hon somnade. In med sconesen i duschen och Lina i duschen. Lagom tills jag var klar var sconesen detsamma. Tajming när den är som bäst i vardagen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar