lördag 4 augusti 2012

Nöjd och besviken

Ska vi börja med de bra eller dåloga nyheterna? Det får nog bli de dåliga så är de avklarat. Jag hade äntligen bestämt mig för en ny plan gällande kvaltävlingar. Då var ännu fler tävlingar inställda! Suck, det blir inte lätt att kvala nu. Får helt enkelt hoppas att det löser sig. Jag behöver 3 nollor i en meter och därmed minst 3 kvalklasser. Något besviken just nu....

Duktig 3-åring som var svår att ta kort på ensam
Men Platina är jag inte besviken med. Idag har vi både skrittat och travat några steg själva i paddocken. Jag måste berömma henne för hennes lyhördhet. Det var knappt att vi höll styrfart i traven men ändå, duktig pålle! Twingo kändes riktigt fin idag efter sitt hårda pass igår och Poetica, som fick gå en sväng i longen, var pigg igen. Jag är verkligen nöjd med hästarna idag. Fort gick det i stallet också, antagligen hade Maja lagt något i kaffet innan....
Är det ok om jag tar den här??

Selma var nämligen hos Maja idag. De hann med både mat, sömn, lek och bus. Jag har verkligen tur som har en dotter som nästan alltid visar sin bästa sida när hon är hos andra. När vi åkte hem passade jag på att lyssna på sändningen från OS. Den individuella hoppningen började idag och Sverige satte tre nollor! Underbara grabbar med fina ritter. Selma fick titta på hoppningen också för telefonen satt på stolsryggen framför henne. Vi hann se RGB hoppa en fin nollrunda hemma på datorn. Under kvällen har vi vart i Trollhättan och hälsat på Linda och Tomas. De bjöd på både lasagne och kakor. Helt perfekt efter en dag i stallet. Kort och gott en bra lördag trots viss besvikelse över tävlingsutbudet!

Snart startar Roffe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar