söndag 26 augusti 2012

En lördagkväll som förr

Igår var det en osofistikerad tapaskväll hemma hos B och B som gällde. De hade fixat massa god stark mat men jag skulle kanske inte kalla det tapas. Snarare mexikansk mat med spanskt namn och en bild på Verona, Italien i bakgrunden....men gott det var det oavsett vilket!



Det kändes väldigt konstigt att vara iväg ute med Niklas och både drack alkohol. Fast jag lyckades att inte tänka så mycket på Selma. Om det skulle hänt något visste jag ju att de skulle ringa och vi inte var långt borta. Efter tapasen och ölspel blev det en tur på stan och Mortens. Egentligen var jag inte sugen på krogen men det var evigheter sen jag var ute med Bim och då får man passa på när man kan. Vi var väl hemma runt 3-tiden och 640 var jag klarvaken och saknade Selma något enormt. Nu har hon vart hemma en stund och sover i sin säng vilket känns väldigt bra. Hon hade varit jättesnäll och hade haft det så bra så. Inga problem att sova utan mamma och pappa här inte.

Egentligen vill jag bara vara hemma och mysa med min lilla bebis ikväll men vi har blivit bjudna på bio och det kan man inte tacka nej till. Det är inte ofta vi umgås med våra vänner och ska det hålla i det långa loppet får vi försöka hålla vår sociala tillvaro vid liv också. Semlan får därför åka hem till sin farmor och farfar en sväng i kväll och så kommer vi och hämtar henne efter middag och bio. Det känns väldigt dumt och jag har sagt att Niklas får lämna henne för jag vill egentligen inte. Ett som är säkert är att eftermiddagen kommer ägnas åt att mysa och leka med lillskruttan.
Nöjd bebis hemma hos mormor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar