måndag 13 augusti 2012

Ny vecka, nya tag

Det blir en lika fullspäckad vecka nu som den förra. Det blir arbete, hästar, medlemsdag, familjemys och tävling. Det har vart en mjukstart på veckan idag förutom för hästarna.

Alla tre hästarna har fått motionera idag. Först ut var Poetica som fick jobba lite hårdare idag igen. Hon vila lördag och gick bara i en skrittrunda i skogen igår. Jag har ju både stallat in henne och börjat ge henne lite, lite kraftfoder så hon har blivit piggare. Ägaren är rädd för att hon kommer börja se spöken överallt. Jag tycker att hon får bara en liten mängd och att hon behöver den extra energin. Det har känts på tävlingarna att hon blir matt i kroppen vid andra starten. Jag får bara hoppas att jag kan kontrollera henne ändå, vilket jag såklart tror.

Twingo och Platina har verkligen stigit i graderna de senaste, speciellt Twingo. Platina går nu att skritta och trava på ensam i paddock. Det går ganska bra med styrningen även fast det blir lite vingligt. Men det är nog bara att jobba på. Twingo verkar fungera bra på min nya ridstil jag har på honom. Både idag och igår har han varit väldigt mjuk och lydig. Det känns som att han har börjat vägen tillbaka till den formen vi hade för ett bra tag sedan. Nu har jag inte testat av detta ordentligt varken på en träning för tränare eller på tävling. Vi ska starta en 100 cm klass till helgen som får bli ett litet test. Sen börjar hoppträningarna om två veckor så då ska vi väl få hjälp att ta oss vidare. Men just nu känns det väldigt skönt att rida honom. Han är ju trots allt min lilla knasboll.



Annars har jag inte hunnit med så mycket idag. Det är mest det eviga sysslorna som fått lite uppmärksamhet. Jag funderar på att kanske baka bröd men vi får se. Framför allt ska jag passa på att mysa med Semlan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar