söndag 19 augusti 2012

Tävling Grästorp (film)

Båda hästarna fick åka med till Grästorp idag och jag ska nog byta namn till Lina "4felarn" Karlén. Hästarna gick bra, inte perfekt, men gjorde precis det de skulle. Ändå blev resultatet Poetica 95 cm - 4 fel, Twingo 100 cm - 0+4 fel och Poetica 100 cm 8 fel men då red jag inte så noga på sista.

Twingo luftade rumpan på vägen hem..

Poetica kändes lite loj och seg, antagligen lite extra på grund av brunsten. I vanliga fall är hon chillichoklad men idag kändes hon väldigt vanilj. Lugn, jämn, öronen fram men inte het på gröten som hon brukar. Fast energin blev bättre inne på banan men hon orkade inte hela vägen. Men det märks att hon varit på tre tävlingar nu för hon titta inte lika mycket på omgivningen och ingen tvekan på hinder. Hon beter sig redan som en gammal rutinerad pålle. Twingo däremot var lite mer hysterisk till en början för det var längesen han var ute på tävling. Vi har ju inte hoppat mer än två-tre hinder på raken så starten var mest för att kolla formen. Han hade i alla fall energi så det räckte och blev över. Kanske inte vår vackraste runda men det känns okej att låta han gå av lite tidigt ibland när han bjuder så ärligt. Dessutom brukar han krypa nära ibland. Men hade hindren varit högre hade han nog backat av dem mer och jag hade inte behövt känna mig som en vante på vift uppe på ryggen. Allt som allt är jag jättenöjd med hästarna och tror inte jag hade kunnat göra mycket annorlunda men ändå besviken på våra fel. Extra kul idag var att Julia var med som hästskötare och jag hade en liten hejaklack i form av nygrekerna Bim och Emil!

FILMER:
Poetica 95cm
Twingo 100cm




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar