måndag 6 augusti 2012

Hard work, work, work

Jag har jobbat idag! Första gången sen mitten på november. Ändå kändes det som om jag bara haft en vanlig kort semester. De håller på att bygga om lagret så jag har flyttat kartonger i 6 timmar. De är trevliga att umgås med de där kartongerna. Lite tysta men trevliga.


Efter jobbet åkte jag i ösregnet direkt till stallet. Jag fick för mig att jag skulle lasta in båda hästarna samtidigt i transporten och åka upp till ridhuset för lite hoppning. Det gick faktiskt hyfsat för att vara första gången. Twigs gillade inte att vara själv utan bröstade runt i transporten i 30 minuter medan jag red Poetica. Han skaffar sig vänner snabbt lilla Twigs. Numera är min lilla och stora häst sambos på dagtid och Poetica ska få börja sova inne på natten. De verkade inte ha några som helst problem att umgås nu på eftermiddagen i alla fall.

Jag saknade semlan som en tok idag. Jag har lovat att jobba hela veckan. Fast på ons-tors blir det som ridlärare i Stenungsund. Det kommer bli jobbigt att vara borta så mycket från min lilla goseunge. Jag får utnyttja den tid vi får till max istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar