fredag 9 december 2011

En mysig tur på stan

Igår bestämde jag date med Bim för en sväng på stan och vad vaknar man upp till? Regn, blåst och rusk på utsidan. Niklas fick snällt gå upp och klä på sig för 10 timmars arbete i stan, haha och jag är helledig. Efter 11tiden fick jag ett sms från Bim att Yr lovade uppehåll från nu till klockan 17. Vi skulle ses vid 12 i korsningen och trots att jag tyckte det såg väldigt ruskigt ut på utsidan tog jag mitt uggleparaply och gick ut. Jag kan meddela att Yr hade fel men vi trotsade vädret och tog oss ner till stan. Att kalla det mysigt är att ta i men sällskapet var mysigt! När vi begav oss hemåt igen var det faktiskt uppehåll men jag bestämde mig för att hålla mig inne. Sen dess har det inte blivit mycket gjort. Pluggat lite, surfat och kollat på (gay)daytime-tv. Fast det hände något märkligt nyss. Jag tyckte jag hörde någon ropa mitt namn men det är ju bara jag hemma.... Flera gånger hörde jag det och det lät som om det kom från köket. Jag hade rätt, där stod disken och ropade. Nu är den diskad och lugn igen.

För övrigt så börjar jag känna mig stor och klumpig på riktigt nu. Kan knappt böja mig ner och känns som jag slår i saker. Ungefär lika smidig som en elefant i en frys med skridskor på. Dessutom är jag fascinerad hur trött man kan vara. Fast jag antar att det hör till och jag är ju ledig hela dagarna så man ska inte klaga.

Nu tycker jag att någon ropar på mig igen. Fast det kommer mycket närmare nu och jag som fortfarande är ensam.... Aha, det är mitt samvete som tycker jag ska plugga lite till för att slippa i helgen. Låt gå då, sen blir det fredagsmys!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar