onsdag 14 december 2011

VANN vs NÄL

Igår blev det ingen uppdatering på min lilla blogg men jag kan lova att det var en händelserik dag. Den började lugnt med lite frukost och fix hemma. Runt ett bar det iväg mot Vann Spa där vi skulle relaxa, få massage och äta massa god mat tills idag. För er som inte varit där kan jag såga att det är enormt. Massa rum och en spa-avdelning med 7 pooler och flera bastuar. Vi checka in och sen gick vi direkt ner för att prova alla pooler. Varmt, skönt och mysigt. Klockan tre gick Niklas på massage och kom tillbaka med ett nöjt leende. Sen var det min tur. Jag hade lite ont i ryggen och tänkte att detta blir perfekt. Det var otroligt skönt och det var första gången på länge som jag låg på mage. De hade en extra kudde på bänken som gick att dela på så magen fick plats, supersmart. Sen blev det lite mer bad innan vi gick upp på rummet och myste lite. 

Vi fick också en tvårätters middag som var helt sanslöst god. Vi hade dessutom en fransk servitör som var ganska rolig. Nu har jag fått prova på både anka och hjort som jag aldrig ätit innan. Dessutom perfekt tillagat, mumsmums. Tyvärr kände jag av ryggen så vi gick upp på rummet ganska tidigt igen och jag tog alvedon. Någonstans där tog det mysiga och roliga slut. Istället för att sova i hotellsäng, äta en enorm frukostbuffé och slappa i ett spa fick vi runt midnatt checka ut och bege oss till NÄLs förlossningsavdelning.

Jag lovar att bebisen fortfarande finns i magen och mår fint men jag hade så ont i ryggen och efter 8 timmar visste jag inte vart jag skulle ta vägen. De misstänkte precis som jag att det var njuren som gjorde ont, även fast smärtan lättat när vi kom dit. Till det positiva hör att vi fick både se och lyssna på den lille och att den hade det bra. När de var klara med alla undersökningar så fick jag välja om jag ville vara kvar en stund eller hela natten. Vi var väl där till ca halv fyra men då ville jag hem och sova. Stackars Niklas fick mest sitta på olika mer eller mindre bekväma stolar och bära jackor. Men vi fick ett bra genrep på att ta oss till förlossningsavdelningen mitt i natten.... Nästa gång blir förhoppningsvis nästa år och jag tänker inte komma dit i finskorna.

Idag blev det en lång sovmorgon och jag försökte återskapa en hotellfrulle med äggröra och bacon. Jag mår mycket bättre men kroppen känns mör efter gårdagen. Fast så kan det gå när man byter vardagslyx mot vardagsaction! 

1 kommentar: