torsdag 1 december 2011

Regn, rusk och december

Insåg precis att jag missat första avsnittet av årets julkalender. Tur för mig att den finns att se på Svt Play. Annars har jag lite svårt att hitta julkänslan. Dagen började väldigt bra med en sväng på stan med Bim. Hon skulle minsann ha julpynt till nya lägenheten och belysningen är ju fin i stan. Vi köpte med oss lussebullar och glögg till deras nya lägenhet. Nu har jag äntligen fått se den och den är enorm! Och jättefin, speciellt nu med nya julpyntet.

Medan jag var hos Bim ökade blåsten och regnet bara mer och mer. Det tar inte många minuter att gå mellan dem och oss men jag är helt säker på att jag såg ut som en dränkt katt när jag kom hem. Efter det var det svårt att hitta någon trevlig känsla. Mitt syprojekt fungerade inte som jag vill, regnet öser ner och jag hade inte mycket att göra. Förutom att studera men det fanns ingen motivation till det heller. Tur är det att det är en ny dag imorgon. Då får det bli att göra något ordentligt. Kanske kolla om min nya telefon har kommit, de lovade att ringa men man vet ju aldrig.

Jag tänker avsluta blogginlägget med lite info från min gravidapp: Jag är i vecka 34, månad 8, har 47 dagar kvar till BF och 83,2 % av graviditeten har passerat. Det närmar sig....

4 kommentarer:

  1. Shit. Ena dagen kursare och bussvän, andra dagen nästan mamma. Det går fort. Ser du fram emot BB, eller med fasa?

    SvaraRadera
  2. Ser inte direkt fram emot BB men ska bli oerhört skönt att bli av med magen oc
    h ha en liten som kräver min uppmärksamhet ;)

    SvaraRadera
  3. Ibland är det skönt att vara kille. Hade varit dödsskraj. Ja, du blir nog en bra mamma, lite cool sådär. Man blir nog en sisådär 10 år äldre när man får barn ock. Det lär nog dröja för min del, men skulle säkert behöva det för att mogna lite till, men det är inget bra skäl. Kommer nog vara en liten fjant ett tag till ;-)

    SvaraRadera
  4. Haha Peter jag har ju sagt att killar inte blir äldre än 15 egentligen :P

    SvaraRadera