lördag 31 december 2011

2011

Vilket år det har varit! Jag tänkte att jag skulle försöka sammanfatta året om jag kan och kommer ihåg allt som hänt. Förra nyåret spenderades i Vänersborg och det var en minnesvärd kväll för mig, helt fantastisk.


Januari var rätt lugn ändå. Jag gick sista veckorna på lärarprogrammet efter jag bestämde mig för att sluta. Min mamma och bror var i Thailand så då var jag hundvakt i två veckor åt Charlie och bodde i mormor och morfars tomma hus. Jag och Niklas umgicks en hel del innan han skulle till Australien.

Februari var lugn till en början men sen kom jag igång. Niklas åkte till Australien och lämnade mig kvar i kalla Sverige så det blev många timmar i stallet. Första inridningshästen kom i slutet av månaden och jag började plugga till massör i Göteborg.

Mars och April fortsatte i samma anda som februari. Fullt ös i stallet, arbetet och skola i Göteborg. Jag visade Twingo för Erik van det Vleuten men han var inte i toppform så Erik tyckte han var lite för stor och långsam. Jag bestämde att köra ner Twingo till Pontus i Skåne för att få hjälp att sälja.

Maj började med ett 50 års kalas och en stor längtan efter min lilla pålle. Den 10 maj blev det ett litet plus och livet fick en ny vändning. Dessutom var det tre hästar som skulle visas på tre-års testen i Kungsbacka, alla på samma dag. Det blev till att löpa den dagen. Hästarna skötte sig utmärkt efter sina förutsättningar och det blev två av två godkända ridprov.

Juni var månaden då jag blev diplomerad massör.Vilket jag inte har använt mig av så mycket som jag hade velat. Fast på sistone har det haft sina naturliga skäl. Min lillebror blev stor på riktigt då han tog studenten i år. Det fick mig att känna mig lite gammal. Även midsommar firades med vänner i Vänersborg. Det var däremot en betydligt nyktrare Lina denna gång.

Juli började med en resa ner till Falsterbo för att kolla på tävlingarna och sen för att hämta hem Twingo från Pontus då jag saknade honom alldeles för mycket. Därefter fortsatte resorna med en långhelg till New York tillsammans med min bror, mormor och morfar. En helt fantastisk stad som jag alltid velat se och gärna återvänder till. Sen var jag bara hemma en dryg vecka innan jag och Bim flög till Österrike för lite semester och hennes mammas bröllop. Det var en jättemysig resa.

Augusti var det dags att börja jobba igen och som tur var fick jag jobba kvar tills jag kunde ta graviditetsledigt. Underbara chefer! Twingo fick jobba på efter sin kortare vila då jag var på semester. Jag och Niklas fick se vår blivande bebis för andra gången och vi fick reda på att vi fått lägenhet. Allt som allt en bra månad.

September var det flyttdags. Vi blev sambos på riktigt och trots lite fajter på IKEA ser lägenheten riktigt städad ut. Pappa och Maja bjöd på nya tapeter i sovrummet vilket var uppskattat från oss. Fast vi fick vänta på att Uddevallahem skulle ta hallen i ytterligare en månad.

Oktober bjöd på massa kalas i slutet av månaden. Först två olika kalas för pappa som lyckades var hemma, sen var det morfars tur och tillsist min. Jag hade tre olika kalas/fikande, men så blir det med skilda föräldrar. Vi passade på att ha vår första föräldradate också, så pappa fick träffa Niklas föräldrar.

November var månaden då jag skulle sluta arbeta. Tyvärr fick jag ju sluta en vecka tidigare eftersom jag fick foglossningen. Vi gick även på föräldrakurs och jag började blogga. Twingo fick flytta till Sotenäs där Julia nu tar hand om honom och ska träna/tävla honom fram till sommaren. Så jag slutade därför rida på Twingo och Poetica nu när det bara var två månader kvar till bebis.

December behöver man inte säga så mycket om. Det mesta finns på bloggen. Vi fick uppleva både vardagslyx och vardagsaction i och med Vann vs Näl visiten. Jag har fått lära mig att ta det lugnt att bara gå hemma och uppskatta vila. Vilket egentligen inte är så mycket för mig men när kroppen säger ifrån så gör den. Jag har haft en fantastisk jul och nu är månaden och året snart slut.

Det blev ett långt inlägg men en ganska kort sammanfattning på ett händelserikt år. Jag sa i början på året att 2011 skulle bli året då allt händer och allt löser sig. Jag tror minsann att jag hade rätt. Ikväll blir det nyårsfirande på Lyckorna tillsammans med ett gäng vänner och en trerätters middag väntar. Nästa inlägg kommer nästa år.

GOTT NYTT ÅR!

2 kommentarer: