måndag 26 december 2011

Home sweet home

Har inte blivit då mycket bloggat under julhelgen (det beror inte på bebis utan mest matkoma) men nu kommer en snabb uppdatering.

Vi började på lilljulafton med fix hemma och att fixa de sista julklapparna på Överby. Sen blev det lite julfirande i Mölltorp fast med thaimat, mums. Efter det bar det iväg mot Karlskoga och där serverades det julskinka, vörtbröd och glögg. Det var rätt skönt att få sova sen.

Julafton började med frukost, lite mys å fix, och jullunch, innan det blev julklappslek. Jag lyckades i sista stund sno åt mig en supersöt grön flodhäst. Sen ska man följa traditioner och se på Kalle. Det viktigaste på julen enligt mig. Frågar man mindre barn så är det väl julklapparna så bäst att ta det direkt efter Kalle. Jag är jättenöjd med mina paket och jag fick massa fint men jag kan med säkerhet säga att Niklas är superdupermeganöjd. Själva paketutdelningen tog ett tag så bäst att fylla på med lite Jansson sen...Resten av kvällen var lugn och jag började pussla lite. Wasagji, pusslet utan ett motiv man kan pussla efter.

Juldagen startades med en promenad till kusinerna där det serverades brunch och barnen fick julklappar. Efter det var det lugnt. Mys, middag, pussel och Indiana Jones var lagoma aktiviteter. Dagen idag bestod också av pussel då jag försökte hinna klart innan födelsedagsmiddagen skulle dukas upp. Jag fick hjälp men vi lyckades inte riktigt. Vi åkte hemåt rätt tidigt eftersom jag känt mig lite febrig hela dagen. Nu är vi äntligen hemma och jag ligger skönt nerbäddad i soffan. Jag skulle summera julen som fylld med mat, paket, traditioner och massa massa kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar