lördag 14 januari 2012

Hemmalördag

Idag har det mysts i mängder. Vi har fått sova rätt bra inatt (hoppas det håller i sig..) och imorse både orkade och hann jag diska och plocka undan lite. Varken vi eller lägenheten var ju beredda på vad som hände i tisdags kväll.

På förmiddagen kom Niklas familj plus hans mormor. De hade massa gott fika med sig och fina presenter till lillis. Mums mums! De var kvar rätt länge och vi kollade på nya bilder från bb och gamla bilder på Niklas. Han var en söt lite tjockis som liten. Alla ville ju hålla i skrutten också och hon var så snäll så, även fast hon mest sov.

När de hade åkt lagade vi ostpaj och myste lite själva. Sen kom Maja och Hannes på besök och de ville också titta och hålla i skrutten såklart. Dessutom fick hon ännu mer presenter. Idag har jag alltså haft väldigt mycket rörelsefrihet vilket var skönt och lite konstigt. Framförallt att både jag och Niklas kunde göra annat på olika håll samtidigt, vilket inte vart en självklarhet de senaste dagarna.

Nu ligger jag och Niklas och myser på soffan medan hjärtat vårt sover i sin säng. Jag ska försöka lägga upp bilder på presenterna och besöken så fort jag får igång en dator igen. Dessutom måste jag fixa Skype så mormor och morfar får en någotlunda bra syn på sin dotterdotterdotter. Oj, det är mycket nu men först blir det sömn.

4 kommentarer:

  1. Väntar spänt på novellen "tisdags kväll". Gött att du kan gå omkring! Tänker att man annars kan känna sig rätt totalkvaddad efter en förlossning. :P

    SvaraRadera
  2. Haha man känner sig totalkvaddad! Det skulle kunna vara en ultimat beskrivning ;) Berättelsen kommer snart.

    SvaraRadera
  3. Men det verkar ändå, tycker jag, som att det gick lätt och smidigt. Du lade ju upp bilder redan fyra timmar senare. Men du kanske har invändningar? Var det svårt? ;)

    SvaraRadera
  4. Jo men som tur är har vi fått en massa hormoner i våra kroppar så precis efteråt känner man ingen smärta :) fast det kommer lite senare igen...

    SvaraRadera