lördag 28 januari 2012

Twingo

Min pålle bor ju nu i Sotenäs hos Julia men jag saknar min lille (?) kluns jättejätte mycket. Jag är super taggad på att dra igång med ridningen igen, att göra träningsschema, lägga foderstat och tävla. Det kommer bli lite mer komplicerat nu när Selma är med men hon får vänja sig vid stallet tidigt. Niklas har lovat att jag ska få min egen tid i stallet varje dag sen också. Då får han vara ensam pappa i 2-3 timmar. Men Twingo är ju inte min just nu, det är Julia som får göra allt det där med honom. Hon gör det säkert kalasbra, annars skulle jag inte lånat ut honom till henne, men jag saknar honom ändå. En gång galen hästtjej alltid galen hästtjej (men säg inget till Niklas). 

Antagligen kommer jag snart börja ha lite träningar och börja rida lite på Poetica. Förhoppningsvis kan vi få en bra säsong under våren men hon är inte min häst och då kan man inte lägga upp foder, träning och tävling som man vill. Det är kul men ändå inte samma sak som sin egen häst. Nu har jag ägt honom ganska länge och vi känner varandra bra. Det inte blivit mycket träning och tävling i år men nu har jag energi, engagemang och saknad att ta tag i det ordentligt igen. Under tiden är det tur att man känner en del hästägare i området i alla fall så man kan underhålla sin ridning. Bara att skriva det här inlägget gör mig sugen på att åka till stallet. Kanske blir en tur imorgon.... Måste ju hänga tillbaka min sadel som legat i vår hall alldeles för länge..

Första vintern i Forshälla 2009


Tävlingdebut 120 Lilla Edet Maj 2010

Askim - finaste 120 rundan

Uddevalla RF - enda felfri 110
Lidköping Februari 2011


2 kommentarer:

  1. Where is thy lance and shining armour?

    SvaraRadera
  2. Ja visst saknat man det, fiinns ingen tävlingssäsong att planera och lägga upp träningen inför... Som sagt engång hästtjej alltid hästtjej svårt att ersätta med något annat. Men vi är snart på banorna igen med våra stjärnor. Säg inget till Thomas heller ;) superkul att träffas idag blir alltför sällan nu förtiden tyvärr, kram

    SvaraRadera