tisdag 31 januari 2012

Trött?!

Jag tror att jag är väldigt trött men jag kan ändå inte sova. Igår somnade jag först vid halv ett medan Niklas gick runt med lillan. Jag fick sova till strax efter två om vi bortser från de två gånge jag vaknade till. Niklas trodde att Selma skulle fortsätta sova i sin säng då men så fel han hade. Det var matdags. Hon åt länge, jag fick byta blöja och sen tog det ytterligare ett tag innan jag somnade igen. Någon gång efter fyra lyckades jag, sen dess har Selma vaknat varje timme för ett litet mål. Så nu blir det nog inte mycket mer sömn... Fast känner mig ändå inte dödstrött?

Får avsluta med något roligare. Igår var vi själva hemma hela dagen och Selma mest sov (därav den kassa natten), vilket hon fortsatte med på kvällen. För att sysselsätta sig hemma för att man tycker det är för kallt att gå ut igen kan man göra detta: diska, plöja igenom massa sidor plugg, äta upp all glass som finns i frysen, se på tv, uppdatera sin blogg, fixa mat, skypa sin mormor och morfar i Thailand och baka en kaka. Men gårdagens STORA överraskning bjöd Niklas kollegor på.

Efter jobbet igår skulle Niklas egentligen gett sig iväg på ett extra spaningsuppdrag med en kollega åt hans privata företag. Kollegan kom upp till lägenheten igår för att hämta Niklas. Han drog igenom vad de skulle göra och precis när de skulle gå ringde det på dörren igen. Där stod det fler kollegor med en stor korg fylld med fina grejer och sa "Suprice"! Niklas min var oslagbar. Han är inte lätt att lura så jag är mäkta imponerad! Så istället för att vara ensam några timmar till fick jag mysa med Niklas och träffa hans underbara kollegor. Väldigt trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar