söndag 8 januari 2012

Söndagsmorgon

Igår var det en såndär trevlig och mysig dag som jag alltid uppskattar. Först var jag och mini-storhandla så nu är innehållet i frys, kyl, skafferi och städskåp uppdaterat. Efter det mumsade jag pasta med kantareller och vitlöksbröd samtidigt som jag såg på Ghostbuster. Det var en fin uppladdning för den stundade filmkvällen. På kvällen var det en hög med vänner här och blev lite westerntema på filmerna. Vi började med True Grit och fortsatte med Rango. Vid 23 tiden kom Niklas hem från jobbet och då bytte vi tema helt till Forgetting Sarah Marshall. Det blev en massa skratt och mys, precis som man vill ha det. Vi har så underbara vänner!

Det blev sent i säng igår och i vanliga fall brukar jag vakna vid 530 för ett obligatorisk toalettbesök (gravidvana) och sen somna om till 9 innan nästa besök, men idag vaknade jag vid 730 och kunde inte somna om. Mamma hade ringt och talat in på telefonsvaren. Söta mamma var orolig för hon hade drömt att vi hade åkt till Näl så hon bad om ursäkt ifall hon hade väckt mig men tyckte att jag skulle ringa med en gång så hon visste var jag var. Jag nöjde mig med ett sms och sa att hon fick lugna sig lite till... ;)

Jag ska nog låta Niklas sova ett tag till och istället passar jag på att njuta av en lugn morgon. Om jag har förstått det hela rätt kan det bli ont om sådana i år. Senare idag blir det antagligen bullbak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar