torsdag 5 januari 2012

Underbara sammandragningar

I vanliga fall, alltså ej gravid eller sjuk, är jag en väldigt aktiv person. Jag börjar nu bli smått (läs galet) uttråkad av att bara vara hemma. Det värsta är som nu tex när jag efter ha vikt lite tvätt och plockat bort några tidningar får en underbar sammandragning som gör att jag måste lägga mig ner. Det hör mig lite irriterad att när jag har tid att göra saker, greja och fixa då säger kroppen ifrån. Samtidigt blir jag gnällig när jag har tråkigt och känner mig instängd och då vill jag inte ta tag i något heller. Haha, jag kan inte vara lätt att leva med just nu...

Jag får försöka se det positivt som jag brukar försöka göra:
1. Jag behöver nog vila inför kommande månader.
2. Jag kan njuta av att ligga på soffan och äta kakor och choklad.
3. Det är ändå tråkigt väder ute.
4. Jag kommer uppskatta min rörelsefrihet sen.
5. Sammandragningarna är bra träning.

Det är vad jag kommer på just nu. Vet inte om jag lyckats övertala mig själv än men känns nog lite bättre i alla fall.

1 kommentar:

  1. Man blir fet av att ligga stilla och käka kakor och choklad. Och då menar jag inte tjock, utan fet.

    SvaraRadera