onsdag 4 januari 2012

Lycka

Dessa hästar. Vad skulle man göra utan dem? Idag åkte jag till stallet och borstade Poetica. Helt underbart. Hon fick en rejäl omgång och det fanns både päls och lera att borsta igenom. Mina fingrar luktade häst när jag åkte därifrån. Jag inser att jag låter lite konstig för er som inte håller på med häst jämt eller för er som är trötta på att ha häst denna årstid. Jag tror att det finns en hästgen som vissa av oss idioter som håller på med hästar har. Min hästgen håller på att bli lite smått tokig efter att ha suttit still för länge och framförallt varken vart i stallet eller ridit på alldeles för lång tid.

Det fick även bli dagens aktivitet, kan ju inte påstå att kroppen orkar lika mycket som vanligt just nu. På tal om nu så ska vi mumsa äpplepaj.
En långhårig liten Poetica
Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar