fredag 17 februari 2012

Fredagsfika och fredagsbad

På fredagar brukar vi alltid bada Selma. Hon har ganska torr hud så vi vill inte göra det för ofta. Men det blir ikväll.

Jag har precis bakat cookies och chokladbollar. För att belöna mig själv för min insats satsade jag på en härlig lunch. Brie och salami frallor med kanelbulle till efterrätt. Snart ska vi promenera ner mot stan för fredagsfika. Dubbelefterrätt! Att fika på fredagar är egentligen Niklas och hans vänners tradition från gymnasiet. Nu är den återupptagen. Jag har förstått att det tydligen var lite svårt att få följa med på dessa under gymnasietiden. Det var svåra intagningsprov. Men jag kan tipsa om att om man får barn med en av dem så har man nog en säker plats.

Selma var lite övertrött igår och därmed lite gnällig, vilket var lite segt. Idag har det gått upp och ner. Hennes humör verkar inte haft ett mellanläge. Men så här söt var hon imorse när hon fick sova bredvid mig:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar