torsdag 16 februari 2012

Tvättorsdag

Ja, idag är det veckans tvättardag. Usch, vad tråkigt. Men jag hade tur så mamma var här och passade Selma när jag släpade ner all  tvätt. Sen fick Selma följa med mig ner i Baby-Björnen. funkade toppen! Nog om det tråkiga nu. Det har hänt mycket kul idag. Dagen började med ett ordentligt hopp-pass på Adept. Det hade vart träningar igår kväll så det fanns massa hinder framme. Jätteläskigt enligt Adept. Men vi kommer faktiskt ganska bra överrens nu så efter lite övertalning hoppade han en liten bana med massa svängar och läskiga hinder. Han bjöd till och med på några bocksprång. Det är kul när man fungerar ihop med hästen och kommer på hur man ska lösa det. Extra bra är det när ägaren är nöjd när man rider. Hon förbereder häst, ändrar hinder och passar Selma. Sen är hon superglad både under passet och efteråt.

Jag fick skynda mig hem från stallet för mamma väntade på mig. Hon var här på besök idag istället för i tisdags eftersom hon var tvungen att gå på möte då. Det var mycket trevligt och jag hade lyxen att hinna duscha i lugn och ro medan hon agerade barnvakt. Min snälla mamma hade med sig ett paket blöjor också, något som går åt i ett jämnt tempo.

Mormor <3

När hon lämnade oss blev det lunchpaus för mig innan min kära far kom på besök. Eller ja, han kom även för att hjälpa mig att sätta upp en hylla i sovrummet eftersom jag inte vågar använda vår stora slagborr. Men självklart passade han på att kela lite med Semlan också. 

Selma ville inte lyssna på borrljud men hon var nöjd med mammas hörlurar på!

Hyllan på plats

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar