tisdag 28 februari 2012

Leijas

Efter en hel dag med storstädning tyckte jag att jag förtjänade både fika och trevligt sällskap. Därför tog jag och Selma vagnen ner till stan för att träffa mina underbara vänner Bim, Angelica och Josse. Att man träffas så pass sällan som vi gör är en synd, men det är väl så att vara vuxen. Det är bara att bättra sig. Vi skulle först setts på ett nytt café men det stängde tidigt så det blev Leijas istället. Där hade de som vanligt massa gottigheter. Jag tog en hallonpaj för att få ännu mer vårkänsla. Att man fick rejält med vaniljvisp till är ett stort plus i kanten.


Söta Angelica med sin söta Silvia

Promenaden ner till stan var underbar. Vi valde att gå förbi kyrkogården för att slippa lite trafik. Jag passade även på att hämta en bok på biblioteket och ta en sväng på banken. Numera har jag en uppdaterad bankdosa à la 2012 istället för 90-tal. Toppen, nu kan kontot tömmas snabbare! Det är väl lika bra att jag passar på att göra det nu medan lillfisen sover. Vilket hon inte borde göra så här sent men men, jag kan ju inte styra allt även om jag försöker ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar